Voordelen ISO 9001 certificering

Een ISO 9001 certificering brengt voordelen met zich mee die voor zowel uw organisatie als uw klant interessant kunnen zijn, zoals;

Een betrouwbare partner

Het ISO 9001 certificaat geeft uw klanten de zekerheid dat u betrouwbaar bent en aantoonbaar kwaliteit levert. Uw producten en/of diensten voldoen aan de relevante wet- en regelgeving en deze processen worden regelmatig geüpdatet om aan die eisen te voldoen. Dit biedt zekerheid voor u én uw klant.

U bespaart kosten

Doordat uw processen op orde zijn, vermindert u de kans op fouten (en dus extra werk). Wanneer u uw kwaliteitsmanagementsysteem goed ingericht heeft, zult u merken dat u ook efficiënter te werk kunt gaan. Meer gedaan krijgen in minder tijd!

Een hoge klanttevredenheid

Uw processen zijn door het kwaliteitsmanagement zo ingericht dat u uw klanten optimaal ondersteunt en van dienst kunt zijn. Daarnaast maakt u minder fouten waardoor de klantervaring altijd optimaal is.

Betrokken klanten

Het afstemmen van de verwachtingen van klanten is een onderdeel die behandeld wordt in de ISO 9001 certificering. Doordat u de verwachtingen weet, kunt u daarop acteren en voelen klanten zich betrokken bij uw organisatie.

Betrokken en gemotiveerde medewerkers

Met een ISO 9001 certificering maakt u duidelijke werkafspraken. Dit zorgt niet alleen voor duidelijkheid en structuur, maar vraagt directie en leidinggevenden ook om betrokken te zijn bij zijn/haar medewerkers en de ontwikkeling van medewerkers te waarborgen.

Uw bedrijf groeit

In de ISO 9001 norm wordt uitgebreid aandacht besteedt aan de groei, ontwikkeling en het verbeteren van uw bedrijf.

Meer weten over ISO 9001?

Wilt u eerst meer inhoudelijke informatie over de ISO 9001 certificering? Dan zijn onderstaande artikelen wellicht iets voor u.

 

Staat uw onderwerp of vraag er niet tussen? Neem contact met ons op. We helpen u graag!